Cafeaua și sportul: 5 motive pentru a bea cafea înainte de antrenament

- Lasă un comentariu

Dacă ai văzut întotdeauna cafeaua ca pe un viciu — unul la care nu ești dispus să renunți — vei fi fericit să afli că este de fapt o super băutură. Și dacă faci sport, cofeina poate avea efecte benefice asupra antrenamentelor tale. Iată cinci motive pentru a te bucura de cafea ca parte a unui stil de viață activ, dar și cinci reguli pentru a îți lua 'doza' într-un mod sănătos.

Îmbunătățește circulația

Un studiu recent al cercetătorilor japonezi a verificat efectele cafelei asupra circulației la persoane care nu erau băutoare regulate de cafea. Fiecare participant a băut o ceașcă de cafea (fie cu cofeină, fie fără). După aceea, cercetătorii au măsurat circulația sângelui în deget pentru a verifica fluxul sanguin în vasele de sânge mai mici. Cei care au băut cafea normală (cu cofeină) au avut o circulație cu 30% mai bună în următoarele 75 de minute în comparație cu cei care au băut cafea decafeinizată. O circulație mai bună înseamnă un antrenament mai bun, pentru că mușchii au nevoie de oxigen.

Reduce durerile

Cercetătorii de la Universitatea din Illinois au tras concluzia că consumul de două-trei cești de cafea cu o oră înainte de un antrenament intens de 30 de minute reduce durerile musculare. Cofeina vă poate ajuta să împingeți un pic mai tare în antrenamentele de forță, rezultând într-o îmbunătățire a forței și/sau a rezistenței.

Îmbunătățește memoria

Un studiu publicat la Universitatea John Hopkins a arătat că cofeina îmbunătățește memoria pentru până la 24 de ore după ce a fost consumată. Cercetătorii le-au dat oamenilor care nu consumau în mod regulat cofeină fie un placebo fie 200mg de cofeină după 5 minute după ce au studiat o serie de  imagini. În următoarea zi, ambele grupuri au fost rugate să își aducă aminte imaginile și grupul care a băut cofeină a punctat mult mai bine. Acest boost al creierului poate fi util și când faceți antrenamente fizice.

Prezervarea musculară

Într-un studiu pe animale, cercetătorii sportivi de la Universitatea Coventry au descoperit că cofeina ajută să diminueze pierderea forței musculare care are loc odată cu îmbătrânirea. Efectele benefice au fost observate la diafragmă, care este principalul mușchi folosit la respirație. Rezultatele au indicat că un consum moderat de cofeină poate ajuta la prezervarea formei fizice și la reducerea accidentărilor care vin cu vârsta.

Mai multă energie musculară

Un alt studiu recent a arătat că puțină cofeină după antrenament poate fi benefică, în special pentru atleții care fac sport în fiecare zi. Un consum de carbohidrați combinat cu cofeină comparat cu un consum doar de carbohidrați a rezultat într-o creștere cu 66% a glicogenului din mușchi la 4 ore după un antrenament foarte intens. Glicogenul, care este o formă de carbohidrați stocată în mușchi, servește ca o 'baterie' plină de energie pentru exerciții de forță și de anduranță. Cu cât ai mai mult glicogen, îți mărești abilitatea ca următorul antrenament să fie mai intens și/sau mai lung.

Toate aceste vești nu înseamnă însă că trebuie să începi să bei cafea în loc de apă. Urmează aceste 5 reguli de bază pentru a beneficia de efectele bune ale cafelei:
  • Nu abuza. Cantitatea maximă de cafea recomandată pentru a îți îmbunătăți performantă cu efecte secundare minime este de maxim 6mg per kg de masă corporală, care înseamnă cam 400mg pe zi pentru o femeie de 60kg.
  • Continuă să bei foarte multă apă.
  • Fii consistent cu cantitatea de cafea pe care o bei. Corpul se va ajusta și te vei deshidrata mai greu. Cu alte cuvinte, nu bea două cești de cafea într-o zi și patru în următoarea.
  • Înlocuiți zahărul și laptele normal cu lapte de migdale și scorțișoară, care sunt mult mai sănătoase.
  • Nu bea cafea cu mai puțin de 6 ore înainte de culcare. Ascultă-ți corpul! Dacă te bazezi pe cafea pentru energia pe care ți-o dă, ar trebui să îți analizezi rutina zilnică și să afli care este sursa oboselii. Poate nu mănânci destul, poate dormi prea puțin sau poate te antrenezi prea mult.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu